بلاگ

تفاوت سنگ اصلی و تقلبی

سنگهای قیمتی توسط افراد در همه طبقات به طور یکسان مورد توجه قرار می گیرد. صرف نظر از زیبایی ظاهری آنها یا مزایای نجومی آنها ، ارزش این را دارد که فقط برای خرید سنگهای قیمتی معتبر هزینه کنید. فقط یک گوهر واقعی می تواند قدرت سیارات شما را افزایش دهد. اما برای این کار ، شما باید یک سنگ درست را انتخاب کرده و بین یک سنگ واقعی و تقلبی تفاوت قائل شوید. اگر حرفه ای هستید مشکلی وجود ندارد. اما متأسفانه اکثر خریداران افراد غیر حرفه ای هستند. در اینجا به شما کمک می کنیم که بین یک سنگ قیمتی واقعی و جعلی تمایز قائل شوید:

1.گوهرهای واقعی ایراداتی دارند!

بله شما آن را درست خواندید. از آنجا که سنگهای قیمتی طبیعی هستند ، آنها دارای اشکالاتی هستند. ممکن است برعکس فکر کنید ، اما شگفت آور است که سنگهای مصنوعی کاملتر به نظر می رسند. علاوه بر این ، سنگ های قیمتی تقلبی به احتمال زیاد درخشان تر از نمونه های واقعی خود خواهند بود. دلیل این امر در شکل گیری هر دو است – سنگ های قیمتی واقعی یا طبیعی در محیط طبیعی خود فرسوده می شوند. از آنجا که جواهرات مصنوعی در آزمایشگاه ها ایجاد می شوند ، کاملاً ظاهر شده و به خوبی می درخشند. این بدان معناست که اگر در حال آزمایش یک سنگ جواهر واقعی هستید ، به دنبال لکه ها ، خط و خش های داخل آن باشید.

 

معمولاً سنگهای مصنوعی متراکم تر و سنگین تر از سنگهای واقعی به نظر می رسند. به راحتی می توانید تفاوت این دو را در دست بگیرید. این یک عامل سریع است که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که یک گوهر تقلبی است یا واقعی.

2.قیمت

جواهرات واقعی هرگز با قیمت مناسب یا ارزان عرضه نمی شوند. سنگهای واقعی به دلیل برداشت از معادن طبیعی محدود هستند. بنابراین ، آنها با هزینه قابل توجهی همراه هستند. از طرف دیگر ، سنگ های مصنوعی در آزمایشگاه ها به صورت انبوه تولید می شوند و در نتیجه ارزش کمتری دارند و هزینه کمتری دارند.

3.رنگ

گام بعدی برای بررسی اصالت سنگ قیمتی بررسی رنگ آن است. سنگهای قیمتی واقعی به طور طبیعی رنگ خاص خود را دارند. اگرچه همه سنگهای قیمتی برای افزایش رنگ مورد استفاده قرار می گیرند ، اما سنگهای قیمتی واقعی دارای رنگ پر جنب و جوش هستند. شفافیت غیرمعمول یا تغییر غلظت رنگ نشان دهنده یک نمونه تقلبی است.

می توانید با قرار دادن آن در زیر نور مصنوعی ، از نظر اشباع رنگ آن را بررسی کنید. سنگ های قیمتی واقعی درخشندگی بالایی از خود نشان می دهند و نور را به شدت شکست می دهند ، بسیار بیشتر از نمونه های تقلبی خود. یک سنگ قیمتی تقلبی احتمالاً حاوی اشباع ناهموار رنگ است.

4.اعتبار فروشنده را بررسی کنید.

این یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید برای جلوگیری از خرید سنگ های قیمتی واقعی انجام دهید. سنگ های قیمتی واقعی در جهان کمیاب هستند و بنابراین فقط توسط فروشنده معتبری به ویژه کسانی که سالها تجربه در این صنعت دارند می توانند آنها را به فروش برسانند. یک فروشنده معتبر می تواند به شما در شناخت ، درک و تمایز بین سنگ های قیمتی واقعی و تقلبی کمک کند. اطمینان حاصل کنید که جواهری را خریداری کرده اید که از آزمایشگاه دولتی تأیید شده است ، که به وضوح نشان دهنده اصل گوهر است. طعمه قیمتهای پایین ، نام بزرگ یا تایید افراد مشهور نشوید.

صرف نظر از اینکه شما برای مزایای نجومی یا زیبایی زیبایی خرید می کنید ، پول زیادی را برای خرید جواهرات هزینه می کنید. در هر صورت ، باید مطمئن شوید که سنگ های قیمتی معتبر را از منبع اصلی خریداری کرده اید. ممکن است فریب خورده باشید ، بنابراین مطمئن شوید که می دانید چگونه بین گوهرهای واقعی و تقلبی تفاوت قائل شوید. همچنین می توانید برای این کار از متخصصان کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *