بلاگ

رنگ سنگ ها

رنگ سنگ ها به چه معناست؟

برخی از تفسیرهای گسترده ممکن است از رنگ سنگ انجام شود. رنگهای قرمز به معنای محیطهای دارای اکسیژن خوب ، مانند کانالهای رودخانه ، برخی از دشتهای سیلاب و دریایی بسیار کم عمق است.

رنگهای سبز به معنی محیطی کم اکسیژن یا فاقد اکسیژن است که اغلب با محیط های دریایی مرتبط است

 

بیشترین رنگ در بین سنگ ها چه رنگی ست؟؟

سبز بیشترین انتخاب را در جهان جواهرات ارائه می دهد ، اما بسیاری از بهترین جواهرات سبز مانند زمرد و گارنت بسیار نادر هستند.

رنگ سبز عمدتاً به دلیل وجود کروم و وانادیوم یا آهن است.

 

رنگ سنگ برچه اساس تعیین میشود؟؟

در مورد سنگهای قیمتی نیز همینطور است. هر کانی خاص مقداری از نور را جذب می کند و قسمتی از نور را شکست می دهد و طول موج آن نور شکسته شده تعیین کننده رنگی است که ما در سنگ جواهر می بینیم.

هنگامی که سنگ جواهر با ناخالصی های داخل تشکیل می شود ، ناخالصی های مختلف می توانند با رنگ های مختلف ظاهر شوند

 

 

روش استاندارد سازماندهی سنگهای قیمتی بر اساس گونه های نگین (کوراندوم ، بریل ، کوارتز و غیره) و تنوع (یاقوت ، یاقوت کبود ، توپاز ، اسپینل و غیره) است.

اما برای گردآورندگان سنگ های قیمتی و جواهرات گاهی اوقات سازماندهی جواهرات بر اساس رنگ مفید است. این نمای کلی متفاوت از جهان سنگ های قیمتی را ارائه می دهد و می تواند به موقع یادآور کمیابی رنگ های خاص مانند قرمز و آبی باشد.

از آنجا که تنوع بسیار زیادی در رنگ در انواع مختلف جواهرات وجود دارد ، ما این نمودار را بر اساس خانواده های رنگی سازماندهی کرده ایم.

 

سنگ قرمز

قرمز یکی از نادرترین رنگها در جهان سنگهای قیمتی است و قرمز خالص مانند یاقوت خون کبوتر مشهور به طور استثنایی نادر است. بیشتر جواهرات قرمز نارنجی (اسپینل) ، صورتی صورتی (اسپینل ، گارنت) یا قرمز ارغوانی (تورمالین روبولیت) هستند.

 

سنگ های آبی

اگرچه رنگ آبی از گوهر رایج تر از قرمز است ، اما تعداد کمی از جواهرات در رنگ آبی اشباع خالص وجود دارند. یاقوت کبود واقعاً تنها نمونه است ، هر چند تانزانیت گاهی نزدیک می شود. سایر جواهرات آبی متمایل به آبی مایل به خاکستری (اسپینل ، بنیتوئیت) ، آبی مایل به سبز (زیرکون آبی ، آپاتیت ، تورمالین ، سیلیس نگین) یا آبی پاستل (آکوامارین ، توپاز) هستند.

 

سنگ های سبز

رنگ سبز بیشترین انتخاب را در جهان سنگهای قیمتی دارد ، اما بسیاری از بهترین گوهرهای سبز مانند زمرد ، یشم ، گارنت بسیار نادر هستند. رنگهای سبز عمدتاً به دلیل آثار کروم و وانادیوم یا آهن است.

 

سنگ های صورتی

بهترین نگین های صورتی رنگ یاقوت کبود ، اسپینل و تورمالین هستند که تورمالین طیف وسیعی از رنگ های صورتی را به نمایش می گذارد. کونزیت و مورگانیت بسیار محبوب هستند زیرا نسبتاً ارزان هستند و در اندازه های بزرگ یافت می شوند.

 

سنگ های زرد،طلایی و برنزی

ارزشمندترین نگین های زرد یا طلایی یاقوت کبود و توپاز امپراتوری هستند. سیترین و بریل زرد کاملاً جذاب هستند ، اما نسبتاً رایج هستند. تورمالین زرد کمیاب است.

 

سنگ های نارنجی

گارنت اسپسارتیت بهترین جواهرات نارنجی زنده به شمار می رود ، اما تعدادی دیگر از جواهرات را می توان در سایه نارنجی یافت ، از جمله یاقوت کبود ، اسپینل ، تورمالین و عقیق آتش مکزیکی.

 

سنگ های بنفش

نگین های بنفش یا بنفش نسبتاً کمی وجود دارد. آمتیست مشهورترین و تا به حال محبوب ترین برای جواهرات است. یاقوت کبود و اسپینل گاهی اوقات در بنفش یافت می شوند.

 

سنگ های سفید

الماس سخت ترین و ارزشمندترین سنگهای بی رنگ است ، اما تعدادی از جواهرات دیگر در طول این سالها به عنوان جایگزین محبوب بوده اند ، به ویژه یاقوت سفید ، زیرکونیم سفید ، (بریل سفید) ، گلبرگ و دانبوریت.

 

نگین های چند رنگ

برخی از گوهرهای غیرمعمول مناطقی با رنگ های مختلف را نشان می دهند ، به ویژه تورمالین های دو رنگ و سه رنگ و کوارتز بنفش/طلایی که به نام آمترین شناخته می شود. اوپال به دلیل رنگ آمیزی معروف است.

 

سنگ های متغیر رنگی

برخی از گوهرهای کمیاب در شرایط مختلف نور تغییر رنگ می دهند. الکساندرایت مشهورترین نمونه جواهر تغییر رنگ است که سبز یا قهوه ای را زیر نور روز و قرمز ارغوانی را زیر نور رشته ای نشان می دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *