بلاگ

چرا نقره ؟؟؟

 

واقعیت علمی وجود دارد که مزایای باورنکردنی جواهرات نقره برای سلامتی را اثبات می کند.

1.عوامل ضدمیکروبی

2.تنظیم حرارت داخلی

3.حفظ تعادل احساسی

4.محافظ تابش

5.کشش در عروق خونی

6.آشکارسازی مسمومیت با فلزات

 

چرا نقره برای جواهرات استفاده می شود؟

بسیاری از فلزات مورد استفاده در جواهرات گران هستند ، زیرا نادر هستند. طلا و نقره پلاتین به دلایل زیر در ساخت جواهرات استفاده می شود. این فلزات بسیار براق هستند و در برابر خوردگی مقاوم هستند. آنها بسیار انعطاف پذیر و شکل پذیر هستند بنابراین می توان آنها را به هر شکل و طرح تبدیل کرد.

از پلاتین ، طلا و نقره برای ساخت جواهرات استفاده می شود زیرا فلزات مورد استفاده در جواهرات همیشه بر اساس واکنش پذیری آن انتخاب می شوند. باید واکنش پذیر نباشد تا فلز لکه دار نشود.

 

 

امروزه انواع زیادی از نقره در بازار جواهرات موجود است. در زیر برخی از تعاریف و مقایسه بسیاری از فلزات نقره ای که در ساخت جواهرات در سراسر جهان استفاده می شود ، آورده شده است.

درک این نکته ضروری است که نقره ای که در جواهرات استفاده می شود معمولاً آلیاژی است. این بدان معنی است که با چند فلز/عنصر دیگر از جدول تناوبی مخلوط شده است

 

انواع نقره مورد استفاده در جواهرات چیست؟

اکثر جواهرات نقره ای تمام شده دارای مهر با کیفیت در جایی بر روی قطعه خواهند بود. این تمبر سریعترین راه برای تشخیص کیفیت است. این علامت های کوچک ممکن است فقط در صورت بزرگنمایی خوانا باشند و قطعات فقط زمانی نیاز به مهر دارند که سطح کافی در دسترس باشد. به همین دلیل ، بسیاری از قطعات کوچکتر با وجود آلیاژهای با کیفیت ، بدون مهر هستند. انواع نقره مورد استفاده در جواهرات در زیر به تفصیل شرح داده شده است.

 

تمبر کیفیت

نقره خوب 999

نقره خوب نزدیکترین فلز به عنصر نقره خالص است. به عنوان 0.999 توصیف شده است ، که 99.9 pur خلوص را نشان می دهد. 0.1 درصد باقی مانده شامل عناصر کمیاب از نظر مقدار ناچیز است. نقره ظریف در مقایسه با براق روشن استرلینگ کسل کننده تر به نظر می رسد. نقره خوب نرم است و به راحتی خراشیده ، خراشیده و تغییر شکل می دهد. به این دلایل ، جواهرات نقره خوب به اندازه جواهرات نقره عادی رایج نیستند ، زیرا قطعات به مرور زمان خوب تحمل نمی شوند. مزایای نقره خوب این است که به آسانی شکل می گیرد و در برابر کدر شدن بسیار مقاوم است. از آنجا که فلز نرم است ، نقره خوب برای گوشواره یا گردنبند به جای حلقه ها یا دستبندهایی که بیشتر مستعد پوشیدن خشن هستند استفاده می شود.

 

نقره 925 عیار

نقره تمام عیار در جواهرات ایالات متحده امریکا و بیشتر فروشگاه های جهان استفاده میشه.

این رایج ترین نوع نقره ای است که در جواهرات استفاده می شود. نقره تمام عیار آلیاژی از 92.5 درصد نقره است.

7.5 درصد باقی مانده معمولاً مس است ، اگرچه گاهی اوقات از فلزات دیگر مانند نیکل نیز استفاده می شود.

فلزات دیگر دوام ، استحکام و درخشندگی را به نقره می افزایند. نقره تمام عیار روشن و براق است اما مستعد خدشه دار شدن است

اگرچه نقره استرلینگ سخت تر از نقره خوب است ، اما در مقایسه با بسیاری از فلزات دیگر هنوز نرم است. به عنوان مثال ، جواهرات در صورت ضربه زدن به اطراف می توانند خراشیده یا خراشیده شوند. رایج ترین تمبرهای با کیفیت 0.925هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *