بلاگ

همه چیز در مورد روکش رودیوم

رودیوم چیست؟

آبکاری رودیوم فرایندی است که با قرار دادن روکش روی فلز موجود ، رنگ فوق سفید آن را به طلای سفید می بخشد.

 

رودیوم برای جواهرات خوب است؟

رودیوم برای جواهرات بسیار گران قیمت است زیرا بسیار منعکس کننده و ضد حساسیت است. رودیوم رکورد گران ترین فلز جهان را در اختیار دارد زیرا هیچ کس معدن رودیم را کشف نکرده است.

 

آبکاری رودیوم چقدر طول می کشد؟

از آنجا که فقط آبکاری می شود ، رودیم با گذشت زمان از بین می رود. معمولاً یک سال طول می کشد ، توصیه می شود هر 6 ماه یکبار حلقه خود را آبکاری کنید.

 

چرا رودیوم؟

آبکاری رودیوم به معنای جواهرات ساخته شده از فلز پایه طلا ، نقره یا سایر آلیاژها است که برای استحکام و درخشندگی بیشتر در یک لایه نازک رودیم پوشانده شده است. جواهرات آبکاری شده با رودیوم درخشان تر و با دوام تر از سایر فلزات هستند. آبکاری رودیوم خراشیده و خورده نمی شود و درخشندگی خود را حفظ می کند.

 

چگونه از جواهرات روکش دار مراقبت کنیم؟

نقره روکش دار را با آب گرم و صابون مایع ملایم (مانند صابون ظرفشویی عاج) تمیز کنید. بلافاصله با یک پارچه صاف کننده نرم بشویید و خشک کنید تا از باقی مانده مواد معدنی در آب جلوگیری شود. هرگز از مواد شیمیایی روی اقلام رودیوم خود استفاده نکنید. هرگز از خمیردندان استفاده نکنید و هرگز با مسواک مسواک نزنید.

 

نقره یا رودیم کدام بهتر است؟

رودیوم درخشش ، درخشندگی و دوام را به جواهرات می بخشد. به طلا و جواهر کیفیت درخشان و انعکاسی می بخشد و در برابر خط و خش محافظت می کند. در حالی که نقره خالص خدشه دار نمی شود ، بسیار نرم است و در برابر سایش جواهرات مقاوم است. تیره شدن را می توان به راحتی با یک پارچه صیقلی نرم پاک کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *