بلاگ

تمیز کردن زیورآلات

برای تمیز کردن زیورآلات سنگهای قیمتی خود به چه چیزی نیاز دارید؟؟

برای بسیاری از قطعات ، مواد شوینده ملایم ، آب گرم و برس نرم شروع خوبی است.

 

قبل از شروع تمیز کردن ، سنگ های قیمتی خود را بشناسید.

آیا سنگ های قیمتی موجود در جواهرات شما به درستی شناسایی شده اند؟ سنگ های قیمتی مختلف دارای خواص فیزیکی متفاوتی هستند. این بدان معناست که آنها می توانند نسبت به گرما ، نور ، اسیدها و خراش واکنش متفاوتی نشان دهند:

سختی بالا به این معنا نیست که گوهر در برابر انواع نوردهی ها مقاومت می کند

تصور نکنید مقاومت گوهر در برابر یک نوع نوردهی برای همه انواع قرار گرفتن در معرض یکسان است. سختی یک کیفیت فیزیکی معمولی برای سنگ های قیمتی است و آنهایی که در مقیاس Mohs رتبه بالایی دارند ، مانند الماس ، یاقوت سرخ یا یاقوت کبود ، انتخاب های ارزشمندی برای جواهرات هستند. با این حال ، نمره بالای Mohs ، سنگ جواهر را خراب نمی کند. سختی توانایی مقاومت در برابر خراشیدن است و نه بیشتر. به عنوان مثال ، الماس بیشترین سختی را در بین مواد طبیعی دارد. با این حال ، آنها می توانند دارای اجزا و شکاف های اولیه ای باشند که ممکن است واکنش های ناگوار به گرما یا تمیز کردن مکانیکی داشته باشند.

توصیه هایی برای تمیز کردن طلا و جواهر در خانه

  1. بیشتر پاک کننده های جواهرات که از نظر تجاری تهیه شده اند ایمن هستند ، اما مراقب آنهایی باشید که حاوی آمونیاک یا مواد شیمیایی هستند که می توانند به سنگهای حساس مانند مروارید یا کهربا آسیب برسانند.
  2. به عنوان اولین قدم ، اجازه دهید جواهرات شما برای چند لحظه در محلول آب گرم و شوینده ملایم یا محلول پاک کننده خیس بخورند.
  3. از یک برس نرم برای تمیز کردن جواهرات خود استفاده کنید.
  4. چوب کبریت تراشیده یا خلال دندان در انتخاب انباشت بسیار خوب است ، اما خیلی خشن نباشید. صبر نتیجه می دهد
  5. پس از اتمام پاکسازی ، جواهرات را برای آخرین خیساندن مجدداً در محلول فرو کنید. سپس در آب جاری گرم ، ترجیحاً تقریباً با دمای محلول خود ، بشویید. تغییرات رادیکال دما خطرناک هستند و باید از آنها اجتناب کرد.
  6. تکه جواهر را تکان دهید یا ضربه بزنید تا مایع اضافی از بین برود ، سپس با یک پارچه نرم به آرامی خشک کنید.

 

برای تمیز کردن طلا و جواهر از چه نوع برس استفاده کنید؟

امروزه به راحتی می توانید مسواک هایی با موهایی که (نرم) یا (فوق العاده نرم) نامیده می شوند خریداری کنید. اینها برای تمیز کردن بیشتر سنگ های جواهرات در خانه مناسب هستند. با این حال ، از هر گونه برس با موهای سخت و غیرقابل انعطاف یا هر مسواکی با موهای مشخص شده (متوسط)یا (سفت/سخت) خودداری کنید. مسواک هایی با موهای (متوسط) یا (محکم/سخت)

می توانند مینای دندان را که دارای سختی 5 می باشد ، خراش دهند. در حالی که اکثر جواهراتی که معمولاً برای جواهرات استفاده می شوند دارای سختی بیش از 5 هستند ، آلیاژهای طلا و نقره که معمولاً برای تنظیمات استفاده می شوند. سختی 2 تا 3 سختی پلاتین 4.5 است. یک مسواک با موهای متوسط ​​یا سخت می تواند به راحتی تنظیمات جواهرات ساخته شده از این فلزات را خراش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *