بلاگ

انواع توپاز و تفاوت های آنها

انواع مختلف توپاز چیست؟

توپاز سفید یا نقره ای

توپاز دودی

توپاز زرد

توپاز صورتی

توپاز آبی آسمانی

توپاز سوئیسی (برقی) آبی

توپاز لندن

 

انواع توپاز آبی چیست؟

دو نوع توپاز آبی درمان شده غالب شده است. اینها به عنوان \”آبی سوئیسی\” و \”آبی لندن\” توپاز شناخته می شوند. آبی سوئیسی یک توپاز آبی روشن با تن روشن و اشباع روشن تا متوسط ​​است. آبی لندن یک توپاز آبی تیره با تن و اشباع متوسط ​​تا تیره است.

 

بهترین توپاز کدام است؟

توپاز آبی برای جواهرات با تعداد زیادی سنگ های قیمتی بسیار کوچک انتخاب بهتری است. توپاز آبی ضریب شکست بالاتری نسبت به آکوامارین دارد ، بنابراین جواهرات کوچک کمی بیشتر می درخشند. این سنگ بسیار متراکم تر از آکوامارین است بنابراین یک آکوامارین با وزن یک قیراط به طور قابل توجهی بزرگتر از یک توپاز آبی با وزن یک قیراط است.

 

تفاوت رنگ های مختلف توپاز چیست؟

توپاز در واقع دارای طیف رنگی فوق العاده گسترده ای است که علاوه بر قهوه ای ، تن ها و اشباع های مختلف آبی ، سبز ، زرد ، نارنجی ، قرمز ، صورتی و بنفش را نیز شامل می شود. توپاز بی رنگ فراوان است ، و اغلب برای رنگ آبی به آن تزریق می شود.

 

گرانترین توپاز کدام است؟

توپاز شاهنشاهی ، همچنین به عنوان توپاز گرانبها شناخته می شود ، نادرترین و ارزشمندترین خانواده توپاز است که در رنگهای مختلف از زرد طلایی تا رنگ صورتی  بسیار گران قیمت به چشم می خورد. این سنگها معمولاً تصفیه و گرم نمی شوند و از معادن اورو پرتو میناس ، ژرایس ، برزیل می آیند

 

چرا توپاز ابی ارزانتر است؟

با این حال ، مهم است بدانید که تقریباً همه سنگ های توپاز آبی از عملیات حرارتی توپاز کم رنگ یا بی رنگ بی رنگ استفاده می کنند. از آنجا که دومی به مقدار زیاد یافت می شود ، تولید این گوهر متعاقباً زیاد است. دقیقاً به همین دلیل است که سنگ های توپاز آبی (هم در سوئیس و هم در لندن) بسیار مقرون به صرفه هستند.

 

از کجا متوجه شویم که توپاز آبی اصل است؟

چند روش آسان برای تشخیص یک توپاز واقعی از کوارتز وجود دارد. اولین ویژگی که باید در نظر داشته باشید ، عامل سختی است. یک توپاز اصلی شیشه را خراش می دهد در حالی که کوارتز اثری روی آن نمی گذارد. علاوه بر این ، یک توپاز واقعی نیز لمس آن خنک است و به راحتی برقی می شود.

 

نادرترین رنگ توپاز چیست؟

توپاز شاهنشاهی ، همچنین به عنوان توپاز گرانبها شناخته می شود ، نادرترین و ارزشمندترین خانواده توپاز است که در رنگهای مختلف از زرد طلایی تا رنگ صورتی  بسیار گران قیمت به چشم می خورد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *