بلاگ

چند نوع سنگ قیمتی داریم؟؟

بیست و سه نوع سنگ های قیمتی همراه معنی و اهمیت آنها

سنگ های قیمتی ضمن گذر از تاریخ، نقشی حیاتی در آیین ها و افسانه ها نیز داشته اند. سنگ های مختلف رنگ و معنی منحصر به فرد خود را دارند. آنها قدرت، زادگاه و اهمیت خاص خود را در زندگی فرد دارند. چندین سنگ قیمتی در تاریخ کشف شده است، در حالی که اخیراً برخی از آنها توسط باستان شناسان به جهان معرفی شده اند:

 

1.الکساندریت یا سنگ متولدین ماه ژوئن

این سنگ همچنین به عنوان یک سنگ قیمتی جادویی شناخته می شود زیرا هر زمان که مشاهده می شود رنگ آن تغییر می کند. در زمان روز، رنگ آن آبی با جلوه ای سبز است. در حالی که در شب،به رنگ قرمز درامده و در زیرنور لامپ تمشکی بنظر میرسد. در سال 1930 در کوه عراق کشف شد و در برزیل، سریلانکا و آفریقای شرقی نیز موجود است

 

اهمیت: این سنگ زیبا باعث تقویت شهود و تخیل می شود. همچنین در خلاقیت شما کمک می کند.

 

2.آمیتیست یا سنگ متولدین ماه فوریه

یک سنگ رنگی  به طور گسترده در دسترس و زیبا که میتوان ان را به چندین شکل بدست آورد. رنگ شگفت انگیز گوهر  آنقدر جذاب است که هم به رنگ طلایی و هم نقره ای متناسب است. یک سنگ واقعاً شگفت انگیز که باید در کمد لباس خود داشته باشید، سنگ آمیتیست است. جواهرات با این سنگ نمای خیره کننده ای به شخصیت شما می بخشد.

 

اهمیت: اعتقاد اصیل جامعه یونانی و رومی میگویند که این سنگ به فرد کمک می کند تا راهی بهتر برای راه حل ها در نظر بگیرد.

 

3.آکوامارین یا سنگ متولدین ماه مارس

این نام خود خبر می دهد که رنگ سنگ آبی دریایی است. سنگ برای افرادی که در ماه مارس به دنیا می آیند بسیار مفید است. این همچنین یک گوهر است که رابطه بین دونفر  را خوب می کند و از این رو یک هدیه مناسب برای زوج های تازه عروسی است.

 

اهمیت: این گوهر دوست داشتنی نماد امید، سلامتی، ثروت و وفاداری است. رنگ گوهر همچنین نماد زندگی پس از مرگ است، یعنی ابدی.

 

4.سنگ سیترین

یک سنگ قهوه ای به رنگ زرد تا نارنجی لیمویی نیز در اشکال مختلف جذاب موجود است. همچنین با قیمت مناسب به راحتی در دسترس است. روشنایی سنگ نگاهی به خورشید می اندازد و از این رو اعتقاد بر این است که هدیه ای برای آن است. این رنگ باعث می شود وقتی در جواهرات طلا قرار می گیرد، پررنگ شود.

 

اهمیت:اعتقاد بر این است که سنگ سیترین برای محافظت از زهر مار و شر و چشم زخم  حمل شده است. همچنین نماد موفقیت و سعادت است.

 

5.الماس یا سنگ تولد ماه آوریل

در میان انواع مختلفی از سنگهای قیمتی، الماس سخت ترین نوع است. در سراسر جهان مورد تحسین قرار می گیرند، برای مردان و زنان با طلا، نقره یا پلاتین بسیار جذاب است. آنها در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود هستند. گفته می شود وقتی صاعقه به صخره ها برخورد کرد و در اعماق زمین به سختی چرخید، تشکیل شدند.

 

اهمیت: این تحسین برانگیزترین هدیه برای زوجین است زیرا نماد عشق و آرزوی ابدی است.

 

6.زمرد یا سنگ متولدین ماه می

زمرد یکی از نادرترین سنگهای قیمتی است که پیدا شده است. رنگ سبز سنگ نگین سبز تیره با رنگ مایل به آبی است. آنها همیشه حاوی شهود هستند که به معنای نشان تولد است. همچنین اعتقاد بر این است که مومیایی های باستان در کنار گردنشان یک زمرد ساخته شده است که به معنای جوانی ابدی است.

 

اهمیت: زمرد سنگ چشمه و سیاره زهره است. این سنگ نماد عشق، تولد دوباره و باروری است.

 

7.گارنت یا سنگ متولدین ماه ژانویه

این سنگ منحصر به فرد در لیست سنگهای قیمتی در رنگهای مختلف موجود است و از این رو سنگ قیمتی رنگین کمان نیز نامیده می شود. این سنگ در روسیه، آفریقا، سریلانکا، نامیبیا با رنگهایی مانند قرمز، سبز، نارنجی، صورتی و بنفش موجود است. به همین دلیل، از آن به عنوان سنگ هدیه بسیار استفاده می شود.

 

اهمیت: این سنگ نماد محافظت است زیرا به شما کمک می کند تا کابوس ها و حوادث را در هنگام مسافرت دور نگه دارید.

 

8.یشم

گفته می شود سنگ جواهر یشم یک سنگ سلطنتی است زیرا در دوران باستان در تاج های امپراطورهای بزرگ قرار داشت.. این یک سنگ صاف و براق است که در رنگ های صورتی، اسطوخودوس و سفید نیز موجود است.

اهمیت: گفته می شود که یشم نمادی از حفاظت، باروری و شکوفایی است.

 

9.سنگ لاجورد

کلمه لاجورد  خود رنگ سنگ را توصیف می کند. به معنای سنگ آبی است. این سنگ همچنین به عنوان سنگ سلطنتی شناخته می شود زیرا در روزهای باستان توسط پادشاهان و ملکه ها ارزشمند می شد. موجود در دو سایه، آبی آسمانی و آبی اقیانوس، با یک نگاه شما را به سمت خود جذب می کنند.

 

اهمیت: این گوهر برای سالم نگه داشتن اندام و محافظت از روح در برابر ترس و حسادت مهم است.

 

10.سنگ اونیکس

تا به حال فکر کرده اید که یک سنگ سیاه بپوشید! در اینجا شما با یک عقیق سنگ قیمتی سیاه اما مد روز می روید. هرگز از روند خارج نمی شود و از این رو تقاضای زیادی دارد. ظاهری درجه یک به استفاده کننده می دهد. در رنگ هایی مانند قهوه ای، قرمز و سفید نیز موجود است اما در رنگ سیاه بسیار ترجیح داده می شود.

 

اهمیت: اونیکس سنگ محافظ از نیروهای شیطانی و مرگ از صاحب آن است.

 

11.اوپال

اوپال که به عنوان ملکه جواهرات نیز شناخته می شود، زیباترین گوهر در بین سنگ های قیمتی مختلف است. سایه های رنگین کمانی در آن موجود است که دارای رنگ های آبی و سبز با هم، چشمک های قرمز و زرد و غیره است. با هر سایه ای، واقع گرایانه به نظر می رسد. اوپال سیاه که نادر است نیز سنگ ظریفی است که بیشتر مورد پسند است.

 

اهمیت: سنگ تولد برای اکتبر بهترین هدیه عروسی است و نمادی از امید، بی گناهی، خلوص، وفاداری، وفاداری و اعتماد به نفس است.

 

12.مروارید یا سنگ متولدین ماه ژوئن

اعتقاد بر این است که مروارید اشک خدایان است. این تنها سنگ قیمتی است که در موجود زنده، پوسته های دریا موجود است. شایان ستایش ترین و گرانترین سنگ قیمتی است. مرواریدهای اصلی به سختی به دست می آیند و از این رو مرواریدهای مصنوعی در رنگ های متنوعی موجود هستند. آنها جلوه ای کلاسیک به جواهرات سنگهای قیمتی می بخشند.

 

اهمیت:  مروارید نماد پاکی، معنویت، خرد، صداقت، زنانه و غیره است.

 

13.زبرجد یا سنگ متولدین ماه آگوست

زبرجدیکی از معدود سنگ های قیمتی است که در یک رنگ، سبز لیمویی موجود است. از پاکستان، چین، میانمار و آریزونا در دسترس است. موجود در اشکال مختلف، مجموعه جواهرات  را به سطح جدیدی می رساند. همچنین مقرون به صرفه است و به راحتی در دسترس است.

 

اهمیت: اعتقاد بر این است که صاحب این گوهر قدرت بهبودی پیدا می کند و در برابر کابوس محافظت می شود.

 

14.کهربا یا تورمالین

نام دیگری که به این سنگ شگفت انگیز داده شده است تورمالین قرمز است. رنگ سنگ ترکیبی از یاقوت صورتی و قرمز است. این سنگ هم در نور روز و هم در نور چراغ به طور یکسان می درخشد. اعتقاد بر این است که چاکرای قلب و چاکرای ریشه ای انسان را تحریک می کند زیرا مربوط به زمین و قلب است.

 

اهمیت: این سنگ نمادی از کمال، اشتیاق، زندگی و انرژی است. همچنین از نظر احساسی آرامش و تعادل را در زندگی فرد صاحب ایجاد می کند.

 

15.یاقوت یا سنگ متولدین ماه جولای

یاقوت سلطان جواهرات، یاقوت همیشه در دوران باستان مورد علاقه پادشاهان و ملکه ها بوده است. جذابیت اصلی این سنگ قیمتی تنوع رنگی است که با خود حمل می کند. که بسیار در دره های برمه، میانمار و تانزانیا موجود است، برای ساخت جواهرات سنگهای قیمتی با اشکال مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اهمیت: رنگ یاقوت خود نشان می دهد که نماد شور، عشق، الوهیت، شجاعت و احساسات است. هنگام هدیه، برای گیرنده خوش شانسی و خوش شانسی می آورد.

 

16.یاقوت کبود یا سنگ تولد سپتامبر

کلمه یاقوت کبود نشان دهنده رنگ سنگ، آبی کبود است. آنها در بسیاری از نقاط جهان موجود هستند، اما موارد بیشتر در میانمار، کشمیر و سریلانکا یافت می شوند. آنها در رنگ ها و اشکال مختلف موجود هستند و یکی از معدود سنگ های قیمتی هستند. وقتی در طرح های جواهرات قرار می گیرند، جلوه زیبایی می دهند.

 

اهمیت: یاقوت کبود نشان دهنده صداقت، خلوص، اعتماد و وفاداری است. بنابراین می تواند بهترین هدیه نامزدی به عشق شما باشد.

 

17.توپاز یا سنگ متولدین ماه نوامبر

سنگ قیمتی که در انواع رنگ های سرد موجود باشد توپاز است. این سنگ در ترکیب رنگ نارنجی و صورتی نیز وجود دارد گرانترین سنگ قیمتی توپاز است. این سنگ با جلوه ای کامل به جواهرات ساخته شده با طلا و نقره شگفت انگیز به نظر می رسد.

 

اهمیت: مردم باستان اعتقاد داشتند که توپاز توانایی بهبود و محافظت دارد. این یک سنگ جادویی است همانطور که یک بار به آن نگاه می کنید. شما به آن مسحور می شوید.

 

18.فیروزه یا سنگ تولد ماه دسامبر

فیروزه سنگی کاملاً شفاف و در رنگ های سرد و آرام موجود است. آنها همچنین به عنوان ماتریس شناخته می شوند زیرا طرحی شبیه به تار عنکبوت می دهند. این قدیمی ترین سنگی است که شاهان و ملکه های برجسته بر روی تاج ها و لباس ها می پوشیدند

 

اهمیت: گفته می شود که فیروزه آبی قدرت بهبودی و ایجاد رفاه، خوش شانسی و ثروت را برای پوشنده دارد و او را از چشم بد محافظت می کند.

 

19.لعل یا سنگ متولدین آگوست

لعل ها رنگی مشابه یاقوت سرخ دارند و از این رو به عنوان دختر یاقوت نیز شناخته می شوند. به ندرت در دسترس هستند، آنها همچنین در رنگ ها و بافت های مختلف یافت می شوند.

 

 اهمیت: این یک اعتقاد قوی است که استفاده کننده لعل از آسیب، اندوه محافظت می شود و می تواند در روابط متفاوت باشد.

 

20.کوارتز:

کوارتز یکی از رایج ترین و متنوع ترین مواد معدنی روی زمین است و رنگ های فراوان آن انواع سنگ های قیمتی زیادی را تولید می کند.

 

اهمیت: کوارتز رشد معنوی، معنویت، آگاهی و خرد را افزایش می دهد. این باعث افزایش الهام و خلاقیت می شود. همچنین می تواند به تمرکز، مطالعه و حفظ آموخته های فرد کمک کند. کوارتز سنگ هماهنگی است و در روابط عاشقانه مفید است.

 

21.عقیق:

عقیق به عنوان سنگی تثبیت کننده شناخته می شود. عقیق سنگی است که وظیفه اش حمایت و پشتیبانی است.

عقیق به خانواده کوارتز تعلق دارد که همین باعث شده که یک کریستال محبوب برای درمان کردن به حساب بیاید

 

اهمیت: عقیق سنگی عالی برای ایجاد تعادل و هماهنگی در بدن، روان و روح است. عقیق عملکرد ذهنی را افزایش می دهد، باعث بهبود تمرکز، درک و توانایی های تحلیلی می شود. آرامش و آرامش می بخشد، خشم یا تنش درونی را التیام می بخشد و احساس امنیت و ایمنی ایجاد می کند

 

22.دُر نجف:

دُر به معنی مروارید (اشاره به پاکی و سفیدی این سنگ) و در نجف (Dur-e-Najaf) به معنی “مروارید نجف” است. شاید بتوان آنرا نوعی کریستال کوارتز شفاف و بی رنگ (Clear Quartz) نامید

 

اهمیت: این سنگ بخاطر رنگ سفید و شفاف خود تمام چاکراها در ارتباط است و تقریبا می تواند برای تمامی مقاصد متافیزیکی شامل درمانگری، گسترش هوشیاری، گشودن چاکرا، ارتباط با درک درونی، باز خوانی خاطرات نامحسوس، برقراری تعادل در قطبیت ها، ارتقای سطح مراقبه و رویابینی، جذب و ارسال عشق، خلق و کامیابی بکار رود. این سنگ به شکلی مفید با تمامی سنگهای دیگر هماهنگی دارد.

 

23.موزانایت:موزانایت یک سنگ قیمتی است که از ستاره ها متولد شده است. این اولین بار در سال 1893 توسط دانشمند فرانسوی به نام هنری مویسان کشف شد که بعداً برنده جایزه نوبل شیمی شد.موزانایت برای ایجاد توهم شباهت به الماس ساخته شده است، اما از نظر ترکیبی و بصری کاملاً با یک الماس واقعی متفاوت است.

 

اهمیت: موزانایت محکم و بادوام است، به این معنی که می تواند در برابر سایش و خراشیدن مقاومت کند. الماس سخت تر از آن است، اما هر دو سنگ دوام یکسانی دارند. همچنین مقاومت در برابر خرد شدن و شکستن دارد. ماندگاری موزانایت این ویژگی را برای استفاده روزمره مناسب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *